Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
forumtools   forumtools
Автор Съобщение
 Заглавие: ГИ "Фобос" компоненти и ръководство
UNREAD_POSTПубликувано на: 15 Яну 2009, 11:38 
Offline
Абсолютен маниак на ItalAuto
Аватар

Регистриран на: 14 Дек 2008, 23:48
Мнения: 5260
Местоположение: В изток в Младост до разкопките където търсят метрото
Автомобил: FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
На Българския пазар, а и на световния, се появи тенденция към масово поевтиняване на газовите системи, наложено от източноевропейски производители. Това доведе до сваляне на доставните цени и на италианските производители. От своя страна, някои източноевропейски производители, в стремежа си да запазят разликата в цените, започнаха да произвеждат газови системи с компромисно качество. Процесът е двустранен - вносителите и дилърите искат по-ниски цени, за да се конкурират, а производителите спестяват от материали и качество, за да им ги осигурят. Клиентът често не е достатъчно запознат, за да прецени разликата при покупката, и понякога резултатите не оправдават очакванията.
Всеки си задава въпроса какво получава когато купва дадено изделие или услуга, затова ще се опитаме да ви отговорим какво получавате, инсталирайки на автомобила си газова инжекционна система „Фобос”.
Какво ще получи клиентът, избрал газова инжекциона система „Фобос” три години след стартиране на продажбите и кратък обзор на развитието на системата.
Гаранция
Двегодишна гаранция на системата, така че от 01.11.2008 клиентите, избрали газова инжекциона ситема "Фобос", ще разполагат със стандартна двегодишна гаранция или 100 000 км, в зависимост от това кое условие ще се изпълни първо. В този период „Фобос” ще подмени или поправи безплатно всеки дефектирал компонент, открит по Вашата газова инжекционна система, който е обект на гаранционните условия .
Гаранцията ще се удостоверява с нова сервизна книжка.
Комелектация:
Газова инжекциона система „Фобос” се продава в дилърската мрежа като кит, който включва:
- Газов компютър ECU
- Изпарител
- Инжекторна реика
- Кабелаж
- Газов филтър
- Комбиниран сензор за температура и налягане вграден в газов филтър.
- М.А.P. сензор
- Сензор за температура на изпарителя
- Маркучи и крепежни елементи
Останалите компоненти като бутилка , нивомер, тръби и консумативи са строго индивидуални за всеки един монтажен център
Газов компютър (ECU)
Компютърът на газова инжекционна система „Фобос” e проектиран да работи във високо натоварена среда каквато е автомобилната. Корпусът е изграден от здрава, херметично изолирана алуминиева кутия.
Това, което го отличава от продукти на конкурентни фирми, е:
- Високата надеждност, подсигурена от използването на високотехнологични компоненти, проектирани изключително за автомобилна употреба.
- Липсата на електро механични превключватели (релета) за комутирането на силови вериги усигуряват безпроблемна работата на системата, без да са от значение фактори като стареене на материала и брой превключвания .
- Следене за евентуани проблеми и записването им (подобно на бензиновите компютри с кодове за грешки) в паметта на системата.
- Възможността за подмяна на фърмуера на газовия компютур, а не подмяна на газовия компютър при излизане на нова софтуерна версия.
- Възможността за работа с инжектори, съпротивлението на които е под 1 ом.
- Изградени защити (за компютри, произведени след 1.10.2008) срещу:
1. късо съединение на изходите и прегряване във веригите на електро межаничните компоненти (клапани и инжектори), дължащо се на окусяване.
2. недопустимо прегряване на корпуса на газовия компютър, в повечето случаи дължащо се на неправилно подбрано място за монтаж.
Изпарител:
Представлява механичен компонент, произведен от италианската фирма „Stefanelli” . Предлага се в два варианта:
- до 180 кс
- до 240 кс
Изключително надежден.
Газови инжектори:
Стандартно инжекторите „Rail” се произвеждат с три-омови бобини и време за отваряне 4,2 мили секунди, което не задоволява нашите изисквания и прави незадоволителна работата на определени автомобили на газ. По тази причина от април 2008 сециално за нас и с наше фирмено лого “Rail” произвеждат инжектори с 1.5-омови бобини и време за отваряне 2.1 мили секунди, кoето ги прaви изключително бързи и подходящи за всички автмобили.
Kабелаж:
Кабелажът на газова инжекциона ситема „Фобос” е изграден от кабелен сноп, изолационен шлаух и конектори на FCI и A.M.P.. Всички конектори са сертифицирани изцяло за автомобилна употреба .
Всеки един от кабелите е положен в изолационен шлашх. За основа на кабелажа е използван 56-пинов конектор на FCI, първоначално разработен за Peugeot и в последствие използван от водещите италиански производители на газови системи.
В средата на 2008 година за подобряването качеството на на кабелажа направихме няколко нови инструмента:
- Държач за бушони с цветовете на предпазителите:
- Тапа за предпазване на комуникационния кабел
- Нов превключвател газ-бензин които ще влезе в редовно производство до края на ноември 2008 г.
Сензор за налягане и температура на изпарената газ и газов филтър .
След като отчетохме разлики в измерваните температури на газта, когато комбинирания сензор за температура и налягане на газта е монтиран непосредстбено на газовата рейка или след нея, направихме проучване и установихме, че водещи производители като Ланди Ренцо, Ловато, Принс и други в новите си системи измерват налягането и температурата на газта между изпарителя и рейката - на потока на газта в газовия филтър. Това наложи изработването на ново изделие - филтър за изпарената газ с вграден сензор за налягане и температура, който е в редовно производство от 1 юли 2008 г.
Полиестерният филтриращ елемент е произведен от полската компания „Sertuls” и е сертифициран по стандартите R67-01 и 110R-01.
M.A.P. сензор
В първите версии на газова инжекциона ситема „Фобос” инсталаторът можеше да избира дали да свърже оригиналния М.А.P. сензор на автомобила, или ако автомобилът не разполага с такъв да закупи от нас М.А.P. сензор и да го монтира. . Но на практика повечето от инсталаторите нито свързваха сензора на автомобила, нито монтираха допълнителен. В началото на 2008 г. тази стратегия беше отчетена като грешка, тъй като имаше опасност от компрометиране на ситемата. Това наложи стандартно да комплектоваме всички ситеми с М.А.P. сензор.
Сензор за температура на изпарителя: .
В първите версии на системата в комплектацията влизаха оригиналнте сензори, с които купувахме изпарителите. Като различните производители на изпарители (“Stefanelli”, “BRC”, “Romano” и “Europe Gas”) ни предоставяха различни по вид и качество сензори. В резултат на това често се случваше при настройката на системата инсталаторите да не подбират правилния сензор и прехвърлянето от бензин на газ да не става при коректно зададената температура. Затова от април 2008 г. всички ситеми „Фобос” се комплектоват само с един тип сензор за всички модели изпарители.
Маркучи и аксесоари:
От декември 2007 г. всички маркучи се изработват по наша поръчка и с наши фирмени знаци и съответните сертификати.
Сензор за нивото на газта:
Основно използваме резистивен сензор от 0-90 ом стандарт, наложен от “BRC” и изработен от италианската фирма “OMB”.
Сензорът, с който комплектоваме метановата версия на газова инжекционна система „Фобос”, е произведен от „BRC”.
Нивомер:
Във фирмените ни сервизи монтираме основно два вида евро нивомери, „BRC” и „TOMASETO”. Опционално предлагаме и зарядно в капачката на резервоара.
Софтуер:
Диагностика
Особено внимание е объранто на диагностиката и самодиагностиката на системата с цел улесняване и пестене на време на потребителите и сервизните специалисти.
Диагностиката е разделена на два дяла, за потребителите и за сервизните специалисти.
1 Диагностика, насочена към потребителите:
За нея не е необходим комуникационен кабел и софтуер, и се отнася до информиране на потребителя за евентуални проблеми.
Индикират се две основни насоки – наличие регистрирана грешка в газовия компютър и причина за аварийно преминаване от газ на бензин.
При записана грешка в газовия компютър зумерът издава предупредителен сигнал всеки път, когато автомобилът премине на газ.
При аварийно преминаване от газ на бензин зумерът, монтиран в превключвателя газ-бензин издава постоянен звуков сигнал, а светодиодът мига определен брой пъти както следва:
- едно мигане - критично понижаване на налягането на газта;
- три мигания - липса на импулси на бензиновите инжектори – угаснал двигател;
- четири мигания - температурата на газта е под зададената стойност;
- пет мигания - липса на захранване на периферните сензори;
- шест мигания - липса на захранване на газовите инжектори и газовите клапани;
- седем мигания - загуба на управление на газов(и) инжектор(и), прекъснала бобина (връзка), късо съединение;
- осем мигания - недопустимо повишаване на температурата във веригата на газов(и) инжектор(и).
- девет мигания - недопустимо повишаване на температурата в кутията на газовия инжекцион.
По този начин потребителят без да разполага със специализирана апаратура може сам да диагностицира евентуален проблем и да предостави необходимата информация на сервизните специалисти.
2 Диагностика, насочена към сервизните специалисти.
За този тип диагностика се изисква комуникационен кабел и специализиран софтуер, като за по-пълно визуализиране всички сигнали се изобразяват графично.
Тези сигнали са :
- Температура на ожлаждащата течност;
- Температура на газта;
- Напрежение на акумулатора;
- Сигнал от две ламбда сонди;
- Налягане на газта;
- Налягане в смукателните колектори М.А.П.;
- Разликата от налягането на газта и налягането в смукателните конектори „DP”;
- Обороти R.P.M.;
- Импулси от бензинови инжектори;
- Импулси от газови инжектори;
Също така всички сигнали могат да се наблюдават и на общ осцилоскоп, като при нужда диаграмата може да се спре, запише или да се принтира. На практика газова инжекционна система „Фобос” може да работи като автомобилен осцилоскоп за пълна диагностика както на самата система, така и на автомобила.
Специално внимание е отделено на диагностиката на инжекторните времена,
тъй като в повечето случаи проблемите идват от проблеми в бензиновия инжекцион. На някои автомобили при наличието на пробила свещ или кабел за да запази баланса бензиновият компютър подава повече гориво само на определен цилиндър, или го изключва в зависимост от това как е програмиран.
- Диагностика на компонентите на системата.
Самодиагностиката на системата е важен модул за откриване на дефектни компоненти. Изградени са няколко теста:
- Тест на електро-механичните компоненти - изпълнява се при съмнение за правилна работа на газовите инжектори, газов клапан и зумер. Резултатът е подаване на 10 последователни импулса към всеки един компонент.
- Тест на електрическите връзки – подава сигнали към всички електрически компоненти за следене правилната им работа.
- Тест за правилно свързване на бензиновите инжектори.


При правилна работа на бензиновите инжектори всички полета светят в зелено.
Използва се за потваърждение че сигналите от бензиновите инжектори са коректни.
-Тест за правилна работа на газовите инжектори.
Всеки един газов инжектор може да бъде спиран или заместван с бензинов за установяване правилна работа на системата.
Също така може да бъде променен баланса на газовото гориво на всеки един цилиндър поотделно.
Система за записване на грешки.
За бързо и лесно диагностициране на възможни проблеми създадохме система за диагностициране на грешки, подобна на бензиновите компютри .
Грешките, които се регистрират са следните
1. "Ниско налягане на газта"
2. "Ниска температура на редуктора"
3. "Много ниски обороти"
4. "Липса на импулси за обороти"
7. "Повреден сензор за налягане на газта"
6. "Повреден MAP сензор"
7. "Повреден сензор за температура на редуктора"
8. "Повреден сензор за температура на газта"
9. "Стартиране на газ"
10. "Липсва връзка с бутона"
11. "Прегряване на газов инжектор 1"
12. "Прегряване на газов инжектор 2"
13. "Прегряване на газов инжектор 3"
14. "Прегряване на газов инжектор 4"
15. "Прегряване на газов инжектор 5"
16. "Прегряване на газов инжектор 6"
17. "Прегряване на платката"
18. "Проблем в +5V сензори"
19. "Липса на периферно захарнване ( клапан(и), инжектори )"
- Фини настроики
Инсталаторите на газова инжекционна система „Фобос” имат възможността да ползват триизмерна графика за постигане на по-добри резултати при настройка.
Изградена е и успешна стратегия за управление на коли с асинхронно управление.
Аварийно запалване на газ:
Газовата инжекционна система “Фобос” позволява директно запалване на газ при аварийни ситуации. За целта преди да дадете на контакт, натиснете бутона на превклучвателя и не го пускайте. След това завъртете контактния ключ в положение „контакт”. Светодиодьт на превключвателя ще светне в зелено, след което можете да стартирате автомобила и той ще запали директно на газ.
При ниски темпертури за автомобили, които работят на метан, е разработена софтуерна система за размразяване на инжекторите.
Всеки един параметър на системата може да се задава от инсталатора ръчно за постигане на максимална гъвкавост.
Източник:http://www.fobos-bg.com/


КОЛЕГИ НЕ ПРИЕМАИТЕ ТОВА КАТО РЕКЛАМНА ДЕЙНОСТ, представил съм ГИ Фобос, защото аз лично ползвам такъв, и ако някой от Вас, реши да обурудва колата си с ГИ да може да прецени кокво точно да вземе.
ще се радвам ако няк от Вас, представи по същия начин Допълнителното оборудване с което е абгрейдвал колата си
И най-вече газови инжекциони макар и да са малко марки да са офицално представени в България ay.gif

_________________
Детето в мен продълажва да си играе с кибрит, но – странно – вече иска и пура, и Chivas...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
 Заглавие: Re: ГИ "Фобос" компоненти и ръководство
UNREAD_POSTПубликувано на: 15 Яну 2009, 18:32 
Offline
Почетен член NEO
Аватар

Регистриран на: 22 Окт 2008, 13:25
Мнения: 3241
Местоположение: The Matrix/ver.BG0105678/
Автомобил: Fiat Punto BRC Lambda Gaz
ay.gif

_________________
И пиши на кирилица, че е много дразнеща шльокавицата!
Punto 1.2 75 ELX `97 MPI
ИзображениеИзображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
 Заглавие: Re: ГИ "Фобос" компоненти и ръководство
UNREAD_POSTПубликувано на: 15 Яну 2009, 18:34 
Offline
Абсолютен маниак на ItalAuto
Аватар

Регистриран на: 16 Дек 2008, 13:19
Мнения: 3235
Местоположение: предимно София, много рядко Ст. Загора
Автомобил: Alfa Romeo 164 Super T. Spark
И най-вече газови инжекциони макар и да са малко марки да са офицално представени в България ay.gif




А еле пък моята... icon_sad

_________________
Alfa Romeo 164 Super T. Spark /BASE '95 + VDO cruise control + (Vialle LPi)/ - Изображение
Lancia Kappa JTD - Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 



Кой е на линия

 

Потребители разглеждащи този форум: Exabot [Bot] и 13 госта

 

Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

 
Иди на:  

yukari
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007, 2010, 2011 phpBB Group

Theme created by Talihim Yok and modded by G&T for ИТАЛАУТО Форум България
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов